ေကးထ်ိဴးဘိုး(ေခၚ)တံခြန္တိုင္ပြဲေတာ္ျဖစ္ေပၚလာပုံႏွင့္
သက္ဆိုင္ေသာရိုးရာပုံျပင္မွာလည္း အထူးစိတ္၀င္စား ဖြယ္ေကာင္းလွေပသည္။ ကရင္နီအမ်ိဴးသားအႏြယ္၀င္မ်ား၏
ဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္သည္ ေရွးအခါက မိုးထိ လုနီးပါးအလြန္ျမင့္မားသည့္အျခားကမၻာေတာင္ထိပ္တစ္ခုတြင္ နထိုင္ၾကျပီး တစ္ႏွစ္တစ္ၾကိမ္ကြယ္လြန္သူ အၾကီးအကဲမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ားကို တိုင္အမ်ိဴးမ်ိဴးစိုက္ထူကာ
ပူေဇာ္ပသပြဲမ်ားက်င္းပ၍ ကန္ေတာ့ၾကသည္ဟုဆို သည္။ဤကဲသို႔ ပူေဇာ္ပသပြဲမ်ားက်င္းပေသာအခါ
စိုက္ထူရန္တိုင္မ်ားအတြက္ ဖိုဟဲ့ေခၚအပင္ကို ေရြးခ်ယ္၍ျပဳ လုပ္ၾကသည္။ပထမအမတ္တိုင္ကို
ခုတ္ျဖတ္၍ စိုက္ထူၾကျပီးေနာက္ တိုေမာ္ေခၚအပင္ကို ခုတ္ျဖတ္၍ အဖိုတိုင္ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ေနာင္အခါတြင္
ကယားဘာသာျဖင့္ ထ်ိဴးဘိုးတိုင္ျဖစ္လာေလသည္။
ထိုမွတစ္ဆင့္ ေကးထ်ိဴးဘိုး တံခြန္တိုင္ဟုအမည္တြင္လာသည္။ အလြန္ျမင့္မားေသာ
အျခားကမၻာေတာင္ထိပ္ေနရာတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ကရင္နီအမ်ိဴးသား ဘိုးေဘးဘီဘင္မ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလာေသာအခါ
ကမၻာေျမျပင္အရပ္ရပ္သုိ႔ ဆင္း သက္လာခဲ့ၾကသည္။ မိမိတို႔ေနထိုင္ရာေနရာကို ေရြးခ်ယ္သည့္အခါ
ထိုေနရာသစ္မွာ ေက်ာက္တံခါးၾကီးက ပိတ္ ေနသျဖင့္ ေက်ာက္တံခါးၾကီးကို အလြန္ခဲယဥ္းစြာ နည္းအမ်ိဴးမ်ိဴးတို႔ျဖင့္
ထိုးေဖာက္ၾကရာ ေနာက္ဆုံးတြင္ထ ေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကျပီးလွ်င္ ေက်ာက္တံခါးၾကီးမွာ ျပိဳပ်က္၍သြားေလသည္။တံခါးၾကီးကိုခ်ိဴးေဖာက္၍
လာၾက ေသာ လူမ်ားႏွင့္တိရစာၦန္မ်ားသည္ အင္းၾကီးတစ္အင္းကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ တစ္ဖက္ကမ္းတြင္အေျခစိုက္ကာ
ေနထိုင္ၾကသည္။ထိုေနရာမွာ အလြန္ေအးခ်မ္းသာယာသျဖင့္ လူတို႔သည္ မိမိတို႔ေနရာေဟာင္းတြင္
ေနထိုင္စဥ္ ကျပဳလုပ္စျမဲျဖစ္သည့္ ေကးထ်ိဴးဘိုးပြဲမ်ားကို သတိရလာၾကသျဖင့္ ထိုပြဲမ်ိဴးကိုက်င္းပ၍
ကခုန္ၾကရန္ ၾကံစည္ ၾကေလသည္။သို႔ျဖစ္၍ တံခြန္တိုင္မ်ားကို စုိက္ထူၾကေလ၏။
အစပထမတြင္
တံခြန္တိုင္မ်ားအတြက္ သစ္ရာ၊အင္ၾကင္းစသည့္သစ္မ်ားကို အသုံးျပဳၾကသည္။ယင္းသစ္မ်ားမွာ
အဆီထြက္ျပီးေပက်ံတတ္သျဖင့္ ေနာင္အခါတြင္ က်ြန္သစ္မ်ားျဖင့္ တံခြန္တိုင္ကိုထူၾကသည္။ေရွးအခါက
တိုင္ စိုက္ထူသည့္အခါတြင္ ည၌စိုက္ထူေလ့ရွိရာ တိုင္မ်ားမၾကာခဏလွဲသျဖင့္ နတ္မင္းၾကီးအား
ေမးျမန္းေလွ်ာက္ ထားေသာအခါ ေန႔တြင္ေကးထ်ိဴးဘိုးတိုင္မ်ားကို စိုက္ထူျပီးေကနတ္(ေတာနတ္)ကို
ပူေဇာ္ပသသည့္အခါ ေန႔ဖက္တြင္ ေတာေကာင္ကိုလိုက္ေလ့ရွိၾကသည္။ဖိုတိုင္မ်ားကို စိုက္ထူျပီးေသာအခါ
လူတို႔သည္ ေကာင္းကင္ ဘုံ၌ရွိေသာ ဘိုးဘြားမ်ားအား ရည္စူးပူေဇာ္ကာ တေပ်ာ္တပါးကခုန္ျမဴးထူးၾကသည္။
ထိုပြဲကိုစတင္က်င္းပစဥ္အခါတုန္းက
ထိုသူမ်ားတြင္ ဗုံ၊ႏွဲ၊လင္းကြင္းစသည့္ တူရိယမ်ားမရွိေခ်။လင္းကြင္းအစား လက္၀ါးခ်င္းတီးခတ္၍လည္းေကာင္း၊ဗုံအျဖစ္ရင္ပတ္ကိုတီးခတ္၍လည္းေကာင္း၊ေမာင္းအျဖစ္လည္းေကာင္း
ကခုန္ၾကရသည္။ထို႔ေနာက္ ရွဥ္႔အသံကိုတု၍ ပါးစပ္ျဖင့္မႈတ္ရသည့္ေျပြကို တီထြင္ၾကသည္။လိပ္ျပာေတာင္ပံ
ခတ္သံကိုတု၍ ၀ါးလက္ခုတ္ကို တီထြင္ၾကသည္။ေက်ာက္ေခါင္းမွဟိတ္သည့္ အသံကိုတု၍ ဗုံကိုတီထြင္ၾက
သည္။ေနာင္အခါတြင္ သစ္ပင္၏ပင္စည္ကိုထြင္းျပီး ဗုံအျဖစ္ျပဳလုပ္ၾကသည္။
တူရိယကိုတီးမႈတ္သူမ်ားက
တီးၾကမႈတ္ၾကျပီး က်န္လူအခ်ိဴ႔ကစည္းခ်က္၊ဆိုင္းခ်က္အလုိက္ ကိုယ္ကိုယိမ္းကာ ေျခကိုကြင္း၍ေရွ႔ထိုးေနာက္ငင္ႏွစ္ခါ၊သုံးခါျပဳလုပ္ရုံမွ်ျဖင့္
မိုးစ၍အုံံ႔လာျပီး မိုးတဖြဲ႔ဖြဲ႔က်လာေလသည္။ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ယခုကာလတိုင္ေအာင္ရာသီအလုိက္၊ေဒသအလုိက္ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း
တံခြန္တိုင္ပြဲ သုိ႔မဟုတ္ မိုးေခၚပြဲကုိ က်င္းပၾကေလသည္။ယင္းပြဲကို ေႏြရာသီသၾကၤန္ပြဲျပီးခါစေလာက္တြင္
က်င္းပေလ့ရွိျပီး ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားဖြ႔ံျဖိဳး ေစျခင္းငွာ ရည္ရြယ္၍ က်င္းပျခင္းျဖစ္ေလသည္။
No comments:
Post a Comment